OneDrive uitschakelen

Artikel

Maakt OneDrive automatisch back-ups op je Windows-computer? Zet het uit als je dit niet meer wilt.

Niveau:
Eenvoudig
Waardering:
0,0 / 5 (0 stemmen)
Redactie
Redactie
Gewijzigd op 26 jan 2025

Waarom OneDrive uitzetten?

Op veel nieuwe Windows-computers staat OneDrive standaard aan. Dit betekent dat OneDrive automatisch back-ups maakt van je bestanden. Handig, maar niet altijd nodig. Bijvoorbeeld als:

  • Je gratis 5 GB opslagruimte is vol, en je geen abonnement wilt nemen.
  • Je al op een andere manier back-ups maakt.

In deze gevallen kan je OneDrive uitschakelen.

OneDrive uitschakelen in Windows 11 of 10

Zo zet je OneDrive uit:

  • Klik in het systeemvak systeemvak Een onderdeel van de taakbalk in Windows, helemaal rechts. Het bevat een klok en een aantal pictogrammen. Deze pictogrammen geven de status weer van bijvoorbeeld de batterij, wifi en het volume. Het systeemvak biedt ook meldingen over inkomende e-mails en updates.
    op het OneDrive-pictogram. Zie je het pictogram niet? Klik eerst op het pijltje omhoog in het systeemvak.

    OneDrive

  • Klik rechtsboven in het OneDrive-venster op het tandwielpictogram > Instellingen.
  • Klik links op Account.
  • Klik onder je account op Deze pc ontkoppelen > Account ontkoppelen.

De bestanden die al in OneDrive staan, blijven daar. De speciale OneDrive-map op je computer verandert in een gewone map. Je kunt deze map blijven gebruiken, maar bestanden worden niet meer gesynchroniseerd met OneDrive.

Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Ben je geholpen met dit artikel?

Laat weten wat je van dit artikel vond, daarmee help je de redactie van Digidak+ én andere gebruikers van de website.

Geef je waardering:

Meer over dit onderwerp

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Digidak+

Elke maand duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in je mailbox.

naar boven