Niet-thuis voorkeur instellen bij PostNL

Artikel

Pakketje besteld, maar niet thuis als het wordt geleverd? Stel bij PostNL in waar het in dat geval wordt bezorgd.

Niveau:
Gemiddeld
Waardering:
0,0 / 5 (0 stemmen)
Redactie
Redactie
Gewijzigd op 7 dec 2022

Pakket bezorgen

Soms komt de pakketbezorger net langs wanneer u niet thuis bent. Waar blijft het pakketje dan? Met de 'niet-thuis voorkeur’ in uw PostNL-account bepaalt u waar bestellingen worden bezorgt als u er even niet bent. Er zijn drie opties: bij de buren (dit is standaard ingesteld), bij een PostNL-punt in de buurt of op een plek rondom huis. 

Niet-thuis voorkeur instellen

Bepaal zo waar een pakket bezorgd moet worden wanneer u niet thuis bent:

  • Ga naar www.postnl.nl en log zo nodig in.
  • Klik rechtsboven op uw accountsnaam en daarna op Mijn gegevens.
  • Klik op Bezorgvoorkeuren.
  • Klik op Wijzigen.
  • Kies uit een van de drie opties: Buren (standaard), PostNL-punt in de buurt of Afgesproken plek.

Kiest u voor levering bij de buren of op een PostNL-punt? Klik dan op de betreffende optie en op Voorkeuren opslaan. In de Track en Trace-link van het pakketje staat bij welk PostNL-punt het wordt afgeleverd.

  • Pakketje laten bezorgen op een afgesproken plek? Klik op die optie en kies een plek, bijvoorbeeld 'Tuin'. 
  • Typ in het veld 'Korte omschrijving' waar het precies moet worden achtergelaten. Bijvoorbeeld 'achter de blauwe container'.
  • Zet een vinkje onder 'Toestemming'.
  • Klik op Voorkeuren opslaan.
Inhoudsopgave
Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Ben je geholpen met dit artikel?

Laat weten wat je van dit artikel vond, daarmee help je de redactie van Digidak+ én andere gebruikers van de website.

Geef je waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Digidak+

Elke maand duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in je mailbox.

naar boven