Document lokaal opslaan (niet in OneDrive)

Artikel

Een Word- of Excel-document opslaan? Dan kan het in de cloud in OneDrive terechtkomen. Wie dat niet wil, slaat het zo op de pc op. 

Niveau:
Gemiddeld
Waardering:
0,0 / 5 (0 stemmen)
Redactie
Redactie
Gewijzigd op 12 apr 2024

Word-document lokaal opslaan

Om een Word- of Excel-bestand op de computer op te slaan, hoeft u alleen maar een andere map te kiezen: 

  • Klik in Word of Excel op Bestand
  • Klik links op Opslaan als
  • Automatisch is OneDrive geselecteerd. Klik op Bladeren
  • De Verkenner opent. Klik aan de linkerkant naar de juiste map. Als de map onder ‘Deze pc’ staat, belandt het bestand níet in de cloud.

Altijd lokaal opslaan

Wie het liefst helemaal niks in OneDrive opslaat, kan documenten standaard lokaal bewaren: 

  • Open Word of Excel. Een document openen is niet nodig. 
  • Klik linksonder op Opties
  • Het venster ‘Opties voor Word’ opent. Klik links op Opslaan
  • Zet een vinkje voor Standaard opslaan naar computer
  • Kies eventueel een andere map waar de bestanden standaard worden opgeslagen. Klik rechts van ‘Standaardbestandslocatie’ op Bladeren
  • Klik op de juiste map.
  • Klik op Ok
  • Klik op Ok
Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Ben je geholpen met dit artikel?

Laat weten wat je van dit artikel vond, daarmee help je de redactie van Digidak+ én andere gebruikers van de website.

Geef je waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Digidak+

Elke maand duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in je mailbox.

naar boven