Cellen samenvoegen in Excel

Artikel

Losse cellen kan je in Excel samenvoegen tot één cel. Handig voor titels die over meerdere kolommen lopen.

Niveau:
Eenvoudig
Waardering:
0,0 / 5 (0 stemmen)
Redactie
Redactie
Gewijzigd op 30 mei 2024

2 cellen samenvoegen Excel

Wie tabellen of overzichten maakt, krijgt vroeg of laat te maken met titels of koppen die over verschillende kolommen door moeten lopen. Dan is het handig om twee of meer cellen samen te voegen. De cellen veranderen dan in één grote cel.

Cellen samenvoegen Excel

Voeg zo cellen samen in Excel (vanaf Excel 2013):

  • Klik op de cellen die u wilt samenvoegen en houd daarbij de Shift-toets ingedrukt.
  • Klik in het lint op het tabblad Start.
  • Klik in de groep 'Uitlijning' op de tekst Samenvoegen en centreren of op het bijbehorende pictogram Samenvoegen en centreren.

Excel voegt de geselecteerde cellen samen tot één cel.

Cellen splitsen Excel

Cellen samengevoegd in Excel, maar is dat toch niet fijn? Splits de cel dan weer:

  • Klik op de cel.
  • Klik in het lint op het tabblad Start.
  • Klik in de groep 'Uitlijning' op de tekst Samenvoegen en centreren of op het bijbehorende pictogram Samenvoegen en centreren.

Excel splitst de cel weer.

Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Ben je geholpen met dit artikel?

Laat weten wat je van dit artikel vond, daarmee help je de redactie van Digidak+ én andere gebruikers van de website.

Geef je waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Digidak+

Elke maand duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in je mailbox.

naar boven