Bestand delen OneDrive
Artikel
OneDrive is een standaard onderdeel van Windows. Hiermee kan je eenvoudig bestanden delen. Dit doe je via de Verkenner.

Bestand delen via OneDrive
- Open de Verkenner.
- Ga naar de OneDrive-map.
- Klik met de rechtermuisknop op het bestand.
- Klik op OneDrive > Delen.
- Er opent een deelvenster. Typ naast 'Aan' het e-mailadres van de ontvanger.
- Wil je iets extra zeggen? Typ een bericht bij 'Bericht'.
- Standaard kan de ontvanger het document bewerken. Wil je dat niet? Maak het dan alleen lezen:
- Klik op Iedereen met de koppeling kan bewerken.
- Klik onder 'Meer instellingen' op Kan bewerken.
- Klik op Kan weergeven.
- Klik op Toepassen.
- Klik op Verzenden.
De ontvanger krijgt een mail met jouw naam en een link naar het gedeelde bestand. Word- en Excel-documenten openen in de online versie van Word of Excel.
Bestanden delen die niet in OneDrive staan
Wil je bestanden delen die niet in de OneDrive-map staan? Verplaats ze dan eerst naar de OneDrive-map.
- Open de Verkenner.
- Ga naar het bestand dat je wilt delen.
- Klik met de rechtermuisknop op het bestand.
- Klik op OneDrive > Verplaatsen naar OneDrive.
Het bestand wordt verplaatst naar de hoofdmap van OneDrive. De Verkenner opent deze map. Nu kan je het bestand delen zoals hierboven beschreven.
Ben je geholpen met dit artikel?
Laat weten wat je van dit artikel vond, daarmee help je de redactie van Digidak+ én andere gebruikers van de website.
Meer over dit onderwerp
Bekijk meer artikelen met de categorie:
Meld je aan voor de nieuwsbrief van Digidak+
Elke maand duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in je mailbox.